BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

UŽ VARTOTOJUS KLAIDINUSIĄ REKLAMĄ - 18,6 TŪKST. LITŲ BAUDA

2011 03 31

Konkurencijos taryba pripažino UAB „Entum“, kuri administruoja prekybos centrą „BIG Vilnius“, skleistą reklamą, kurioje, be kita ko, buvo teigiama „<...> Visoms prekėms prekybos centre „BIG“ nuolaidos nuo 21 net iki 70 procentų<...>“ klaidinančia reklama. Už Reklamos įstatymo 5 straipsnio reikalavimų pažeidimą bendrovei skirta 18 600 litų bauda. Klaidinančia pripažinta reklama buvo skleista televizijoje ir radijo stotyse nuo 2010 m. lapkričio 1 d. iki lapkričio 7 d.

Tyrimas buvo pradėtas gavus vartotojo skundą, kuriamenurodyta, kad per televiziją ir radijo stotis buvo skleidžiama reklama, jog PC „BIG Vilnius“ 2010 m. lapkričio 5-7 dienomis vyks visų prekių išpardavimas „be muito“, t.y. taikomos nuolaidos visoms prekėms nuo 21 proc. ir daugiau. Tačiau vartotojui nuvykus į prekybos centrą „BIG Vilnius“ paaiškėjo, kad daugelyje parduotuvių nuolaidos buvo taikomos ne visoms, o tik kai kurioms prekėms, o parduotuvėje „Maxima“, esančioje šiame prekybos centre , iš viso nebuvo taikytos nuolaidos.

Remiantis Reklamos įstatyme įtvirtintu teisingumo kriterijumi, reklamoje pateiktus reklaminius teiginius galima pripažinti neteisingais, jeigu reklamos davėjas negali pagrįsti šių teiginių teisingumo reklamos naudojimo metu. Tai reiškia, kad reklamos davėjas turi turėti neginčijamų įrodymų, kad jo skleidžiama reklama skleidimo metu buvo teisinga. Konkurencijos tarybos nuomone, atsižvelgus į pagrindinę vartotojus pasiekusią informaciją, UAB „Entum“ turėjo pateikti neginčijamų įrodymų, jog reklamoje pateikti teiginiai – šiuo atveju, jog 21-70 proc. nuolaidos taikomos visoms prekėms – reklamos skleidimo metu buvo teisingi.

Atsižvelgusi į tyrimo metu nustatytas aplinkybes Konkurencijos taryba padarė išvadą, kad „BIG Vilnius“ prekybos centre kai kuriose parduotuvėse ir paslaugų teikimo vietose nuolaidos taikytos ne visoms prekėms ir paslaugoms, ir konstatavo, jog UAB „Entum“ nepateikė reklamoje nurodyto teiginio: „<...> Visoms prekėms prekybos centre „BIG“ nuolaidos nuo 21 ir net iki 70 procentų <...>“, teisingumo įrodymų. Pažymėtina, kad UAB „Entum“ televizijoje ir radijo stotyse skleisdama neteisingą ir neišsamią reklamą, kurioje vartotojams pateikė pasiūlymą iš prekybos centre „BIG Vilnius“ įsikūrusių prekybos ir paslaugų teikimo vietų įsigyti visas prekes su nuolaidomis, kurios siekia nuo 21 iki 70 proc., ne tik galėjo paveikti, bet ir paveikė reklamos vartotojų elgesį priimant sprendimus, susijusius su prekių ir paslaugų iš minėtame prekybos centre esančių prekybos vietų įsigijimu, ir tuo pažeidė Reklamos įstatymo 5 straipsnio reikalavimus.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 06 19