BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

VERSLUI – DAUGIAU AIŠKUMO KAIP TEISINGAI PALYGINTI PREKIŲ KAINAS REKLAMOSE

Konkurencijos taryba įvertinusi tai, kad bendrovėms kyla abejonių kaip reklaminiuose pasiūlymuose teisingai nurodyti palyginamąsias kainas parengė Rekomendacijas dėl kainų palyginimo reklamose. KT kviečia visus suinteresuotus asmenis pakartotinai teikti pasiūlymus ir pastabas projektui, kuris, tikimasi, taps patogiu įrankiu bendrovėms formuojant sąžiningus reklaminius pasiūlymus.

Konkurencijos taryba atkreipė dėmesį, kad bendrovės, siekdamos sustiprinti prekės patrauklumą, dažnai pasitelkia kainų palyginimus, nurodydamos buvusią produkto kainą ar konkurento taikoma kainą. Parengto Rekomendacijų projekto tikslas – apsaugoti vartotojus nuo reklamos, kuri galėtų pažeisti Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo nuostatas. Kadangi Įstatymas nedetalizuoja, kaip reikėtų teisingai palyginti prekių kainas reklamose, bendrovėms lieka daug vietos interpretacijai, kuri kartais suteikia nepagrįstų lūkesčių vartotojams.

„Praėjusiais metais skyrėme ypatingą dėmesį reklamoms su nurodytomis palyginamosiomis kainomis, iš 43 atvejų 29 vertinome savo iniciatyva. Palyginamosios kainos gali būti naudingos, nes vartotojai gauna informaciją apie itin patrauklius pasiūlymus, tačiau labai svarbu, kad pasiūlymuose nurodoma nauda atitiktų tikrovę. Tikimės, kad bendromis Konkurencijos tarybos, vartotojų ir verslo bendruomenės pastangomis parengtos Rekomendacijos, visiems suteiks daugiau aiškumo ir padės sumažinti pažeidimų riziką. – sako Elonas Šatas, Konkurencijos tarybos pirmininko pavaduotojas.

Konkurencijos taryba itin didelį dėmesį skiria informacijos apie tai, kokia reklama yra leistina, sklaidai: nuolat organizuoja nemokamus seminarus įmonėms ir asociacijoms, 2013 m. patvirtino Klaidinančios ir neleidžiamos lyginamosios reklamos vertinimo gaires (832.8 KB ). Kartu su gairėmis, Konkurencijos tarybos ekspertai parengė ir trumpą atmintinę (211.5 KB ), kurioje itin koncentruotai yra pristatomi svarbiausi reklamos vertinimo kriterijai, leistini ir neleistini teiginiai bei kita svarbi informacija.

Konkurencijos taryba kviečia viešąsias organizacijas, įstaigas, verslo bendruomenę ar jų asociacijas, asmenis, kurių veikla susijusi su reklamos gaminimu, naudojimu, skleidimu, ir kitus suinteresuotus asmenis pateikti pastabas ir pasiūlymus dėl paskelbto Rekomendacijų projekto el. paštu erika.lukse@kt.gov.lt

Konsultacijos pradžia: 2016 m. balandžio 18 d.

Konsultacijos pabaiga: 2016 m. gegužės 2 d.

Rekomendacijų dėl kainų palyginimo reklamose projektas (490.2 KB )

Rekomendacijų dėl kainų palyginimo reklamose lyginamasis projektas (578.9 KB )

Atnaujinta: 2016 09 27