BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

KONKURENCIJOS TARYBA VERTINS, AR TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖ ĮVYKDĖ ĮPAREIGOJIMUS DĖL KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ TVARKYMO

2013 01 10

Konkurencijos taryba 2013 m. sausio 8 d. nutarė pradėti tyrimą dėl Trakų rajono savivaldybei nustatytų įpareigojimų nevykdymo komunalinių atliekų tvarkymo srityje.

2011 m. vasario 10 d. nutarimu Konkurencijos taryba nustatė, kad 2008 m. Trakų rajono savivaldybė be konkurencingos atrankos procedūros aštuoneriems metams suteikė UAB „Trakų rajono komunalinių įmonių kombinatas“ išimtinę teisę teikti komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo paslaugas savivaldybės teritorijoje. Taip savivaldybė pažeidė Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimus. Konkurencijos taryba įpareigojo Trakų rajono savivaldybę ne vėliau kaip per 3 mėnesius pakeisti ar panaikinti Konkurencijos įstatymo reikalavimus pažeidžiantį sprendimą.

Šių išvadų teisėtumą 2012 m. gegužės 30 d. nutartimi patvirtino ir Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas. Konkurencijos tarybos nustatyti įpareigojimai turėjo būti įvykdyti ne vėliau kaip iki 2012 m. rugpjūčio 10 d., tačiau Trakų rajono savivaldybė nepateikė pagrįstų įrodymų, kad Konkurencijos įstatymo reikalavimus pažeidžiantis sprendimas buvo panaikintas ar tinkamai pakeistas.

Konkurencijos taryba primena, kad ji griežtai prižiūri, kaip viešojo administravimo subjektai vykdo jiems nustatytus įpareigojimus nutraukti Konkurencijos įstatymo pažeidimus.

Šis, naujai pradedamas tyrimas dėl Trakų rajono savivaldybės veiksmų nėra pirmoji įpareigojimų nevykdymo byla pastarojo meto Konkurencijos tarybos praktikoje. 2012 metų gegužės mėnesį Konkurencijos taryba kreipėsi į teismą prašydama pripažinti, kad Neringos savivaldybės tarybos sprendimas, kuriuo nustatoma nevienoda vietinė rinkliava už leidimą įvažiuoti į valstybės saugomą Kuršių nerijos nacionalinio parko teritoriją, prieštarauja Konkurencijos įstatymo 4 straipsniui ir turi būti panaikintas. 2012 m. gruodžio mėnesį pirmos instancijos teismas tenkino šį Konkurencijos tarybos prašymą.

Pastabos

(1) Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio 1 dalis nustato, kad viešojo administravimo subjektai, įgyvendindami pavestus uždavinius, susijusius su ūkinės veiklos reguliavimu Lietuvos Respublikoje, privalo užtikrinti sąžiningos konkurencijos laisvę.

(2) Šio straipsnio 2 dalis draudžia administravimo subjektams priimti teisės aktus arba kitus sprendimus, kurie teikia privilegijas arba diskriminuoja atskirus ūkio subjektus ar jų grupes ir dėl kurių atsiranda ar gali atsirasti konkurencijos sąlygų skirtumų atitinkamoje rinkoje konkuruojantiems ūkio subjektams, išskyrus atvejus, kai skirtingų konkurencijos sąlygų neįmanoma išvengti vykdant Lietuvos Respublikos įstatymų reikalavimus.

 

Komunikacijos skyrius

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 09 15