Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

 


UAB „BITĖ LIETUVA“ REKLAMOS TEIGINYS APIE TRISKART GREITESNĮ INTERNETĄ PRIPAŽINTAS KLAIDINANČIU

2011 05 12

Konkurencijos taryba pripažino UAB „Bitė Lietuva“ 2010 m. rugsėjo - lapkričio mėn. įvairiomis priemonėmis (TV ir radijo kanalais, internetu, lauko reklamos pagalba, skrajutėmis ir kt.) skleistą reklamą, kurioje teigiama „Greičiausias mobilusis internetas tapo 3 kartus greitesnis“, klaidinančia reklama. Už šios klaidinančios reklamos naudojimą UAB „Bitė Lietuva“ skirta 20 000 litų bauda.

Tyrimas buvo pradėtas gavus vartotojos skundą.

Įvertinusi UAB „Bitė Lietuva“ pateiktus duomenis bei mobiliojo interneto spartos matavimus, kuriais bendrovė grindė reklamos teiginių teisingumą, Konkurencijos taryba padarė išvadą, kad pateikti įrodymai nepagrindė, jog mobilusis internetas „Vodafone Mobile Connect“ reklamos skleidimo metu buvo tris kartus greitesnis. Konkurencijos tarybos nuomone, teorinis spartos padidėjimas neužtikrina, kad visi vartotojai faktiškai gali naudotis tris kartus paspartėjusiu internetu. Kaip paaiškėjo tyrimo metu, realus vartotojų gaunamas paslaugos greitis priklauso nuo įvairių kriterijų, tokių kaip oro sąlygos, vartotojų buvimo vieta ir atstumas ir pan. Be to, reklamoje nenurodyta, kad vartotojas gali naudotis 3 kartus greitesniu internetu tik 3,5 G tinklo zonoje, o ne visoje UAB „Bitė Lietuva“ tinklo padengiamoje teritorijoje.

Konkurencijos taryba taip pat konstatavo, kad reklamos teiginys „Greičiausias mobilusis internetas tapo 3 kartus greitesnis“ dėl savo klaidinančio pobūdžio galėjo paveikti vartotojų ekonominį elgesį. Nors UAB „Bitė Lietuva“ aiškino, kad ši reklama buvo skirta informuoti visuomenę apie objektyviai įvykusį faktą – apie UAB „Bitė Lietuva“ atliktus tinklo technologinius pagerinimus, reklamoje svarbiausia vartotojui skirta žinia buvo ta, jog internetas gerokai paspartėjo. Be to, nagrinėtoje reklamoje pateikiama informacija yra specifinė ir reikalaujanti atitinkamų specialių žinių, kad reklamos vartotojas galėtų patikrinti UAB „Bitė Lietuva“ skleidžiamą informaciją ar bent ja suabejoti. Vidutiniam vartotojui reklamos teiginiai leidžia susidaryti nuomonę, kad bendrovės teikiama mobiliojo interneto paslauga pagreitėjo tris kartus, taip skatinant vartotojus pradėti naudotis mobiliuoju internetu „Vodafone Mobile Connect“.

Skirdama baudą UAB „Bitė Lietuva“ už Reklamos įstatymo 5 straipsnio pažeidimą Konkurencijos taryba įvertino labai ilgą pažeidimo trukmę, taip pat atsakomybę sunkinančią aplinkybę – pažeidimas padarytas pakartotinai per metus nuo Reklamos įstatyme numatytos administracinės nuobaudos paskyrimo.

Išsamus nutarimo tekstas skelbiamas čia.

Atstovė viešiesiems ryšiams